Європейська стурбованість
– Китайські автовиробники є серйозною загрозою. Вони гнучкі, інноваційні та конкурентоспроможні за ціною. – Карлос Таварес, генеральний директор Stellantis.
– Ми повинні бути готові до того, що китайські компанії стануть основними гравцями на світовому ринку. – Лука де Мео, генеральний директор Renault.
Які нові електромобілі до $30 тисяч стали бестселерами в Україні
Які українські автовиробництва залишилися в строю
Ці та інші, сповнені відчаю, коментарі вищого керівництва західних автогігантів вже не здатні нічого кардинально змінити. Принаймні, у відкритому ринку.
Нещодавно відбувся Женевський автосалон, який завжди був вітриною досягнень європейських автовиробників. Але цього року він перетворився на жалюгідне видовище, де балом правили китайські автовиробники. AUTO-Consulting писав про початок розслідування, яке запровадила єврокомісія у відношенні до найбільш китайських автовиробників, на предмет загрози національним автовиробникам.
Розслідування розпочалось в минулому жовтні й триватиме 13 місяців. Хоча одразу зрозуміло, що несе. Навіть Ілон Маск неодноразово попереджав про китайську загрозу, і зараз усімам силами намагається втриматись на місцевому ринку, щоб зберегти свою частку продажів. Але після зниження цін на Tesla в Китаї, те ж саме роблять місцеві BYD, SAIC та інші. Тож, поки єврокомісія буде проводити своє розслідування, китайські електрокари заповнять всю західну європу. Звісно, якщо їх не заборонять до продажу взагалі.
Електромобілі на українському ринку вперше випередили гібриди
Бо краш-тести вони проходять на відміно, та взагалі дуже швидко адаптуються до місцевого законодавства. Навіть західні колеги їх хвалять в порівнянні з корінними автовиробниками, та американською Теслою. І якщо в порівняльних тестах BYD може в чомусь поступитися електричному BMW чи Mercedes, то коли мова заходить про оснащення та ціну, тот навіть Volkswagen програє. А європейці вміють свої гроші рахувати, то й не цураються купувати поки що маловідомі бренди. Хіба що у них увімкнеться місцевий патріотизм і вони всі як один купуватимуть електромобілі тільки власного виробництва.
Але принаймні одну війну західна автомобільна промисловість вже програла – за батареї. А для електромобіля це вже практично півмашини. Як за ціною, так і за характеристиками. Навіть такий гігант як Stellantis вирішив будувати завод з виробництва масових акумуляторних батарей для своїх електромобілів не самостійно, а в партнерстві з китайським концерном CATL, який забезпечує батареями ледь не половину світового виробництва електромобілів.
Нагадаємо, що Stellantis і CATL оголосили про попередню угоду про постачання літій-залізо-фосфатних (LFP) акумуляторних елементів і модулів для виробництва електромобілів в Європі та заявили, що розглядають можливість створення спільного підприємства в регіоні у співвідношенні 50/50.
План створення СП з CATL спрямований на будівництво нової гігафабрики в Європі для виробництва LFP акумуляторів, повідомив Максим Пікат, глобальний керівник відділу закупівель та постачання Stellantis.
Якщо CATL не має власного автомобільного бренду, то BYD відомий світу саме своїми електрокарами, хоча з самого початку займався саме акумуляторними батареями. Спочатку для мобільних телефонів, а потім і для електромобілів. Тому традиційним автовиробникам в сегменті EV боротися з таким конкурентом просто нереально. Хіба що співпрацювати, але до чого в результаті вона призведе – спрогнозувати не важко.
Яким бачать майбутнє автобізнесу провідні автомобільні холдинги України
Honda критикує китайські електричні седани за поверхневий дизайн
З іншого боку Атлантики
Американська автомобільна промисловість під загрозою китайської навали не менше за європейську, а може й під більшою. Оговтавшись після страйків з місцевою профспілкою автовиробників, яка теж нанесла чимало шкоди великій трійці, топ-менеджери GM, Ford та інших автовиробників, б’ють в набат:
– Китайські автовиробники стають все більш досконалими і пропонують конкурентоспроможну продукцію, – каже Мері Барра, генеральний директор General Motors.
Поки що їх присутність на ринку США досить обмежена. Китайці заходять до американців прямо через куплені раніше європейські бренди. Наприклад, Lotus чи Polestar, не кажучи вже про Volvo, яка належить Geely, але не багато американців про це знають, зате багато хто з них любить і цінує престижну шведську марку.
BYD, як виробник персональних електромобілів в США майже невідомий, зате їх електричні автобуси вже досить давно обслуговують місцеві аеропорти. Компанія Nio, яка має власну команду у електричній Formula-E, і є там одним з лідерів, планує виходити на ринок США в наступному році.
А вже цього року в Мексиці, яка буквально за рогом від США, запрацює підприємство з виробництва електрокарів BYD. І неабияких, а найдоступніших у світі!
BYD Seagull в Мексиці називається BYD Dolphin Mini. Наразі BYD заявляє, що не збирається продаватися його в США… але подивимося, що буде в майбутньому.
П’ятидверний електричний хетчбек має шокуюче низьку ціну – $21 000. Повний заряд батареї забезпечить 305 км ходу. За трохи більшу суму – $23 000 – можна придбати BYD Dolphin Mini Plus із запасом ходу 405 км.
Однією з особливостей цих автомобілів є те, що в них використовуються батареї BYD Blade. Вони використовують літій-залізо-фосфатні компоненти, а це означає, що їх можна заряджати скільки завгодно, не турбуючись про деградацію батареї.
Згідно з мексиканським законодавством, ціни на машини повинні включати 16% федерального податку на додану вартість, а субсидій на електромобілі в Мексиці наразі не існує, хоча вони імпортуються без сплати мита.
При довжині 3 780 мм, він на 80 мм коротший за 3-дверний Mini Cooper. BYD стверджує, що Dolphin Mini є найдешевшим BEV в Мексиці. Китайський JAC рекламує свій хетчбек 10X за ціною $25 720 – це брат Renault Kwid та Dacia Spring. Вони мають підняти хвилю в Європі, але навіть вони майже на $5 000 дорожчі за Dolphin Mini.
– Якість збірки відчувається пристойною, а двері мають вагу, якої немає в інших економ-хетчбеках. Приладова панель функціональна і проста, з розташованим на панелі перемикачем коробки передач. Екран діагоналлю 26 см автоматично налаштовується для вертикального або горизонтального перегляду і сумісний з Apple CarPlay та Google Android Auto. Це хороший автомобіль, – каже Генеральний директор BYD México Хорхе Вальєхо.
Його компанія має намір продати 50 000 одиниць BYD Dolphin Mini в Мексиці в 2024 році. А далі? Побачимо. В США місцеві автовиробники б’ють на сполох, закликаючи не допустити дешеві комуністичні високотеххнологічні електромобілі. Занепокоєні і в адміністрації президента Байдена, адже ці автівки, як і смартфони, можуть збирати купу персональних даних своїх власників. А де вони потім будуть використовуватись і для чого – відомо лише китайській комуністичній партії.
Ілон Маск: Китайські автовиробники «знесуть» конкурентів без торгових бар`єрів
Чому Mercedes-Benz продає свої автосалони?
Висновок
Коли в 2011 році генерального директора Tesla Ілона Маска запитали про китайського виробника електромобілів BYD – компанію Уоррена Баффета (він став головним інвестором на початку її автомобільного шляху), що спеціалізується на дешевих автомобілях – він просто розсміявся. “Ви бачили їхню машину?” – сказав він, хихикаючи, в ефірі Bloomberg TV, додавши, що BYD не має гарного продукту і взагалі вони технологічно відсталі.
Тепер разом з ним сумують і традіційні автовиробники, закликаючи адміністрацію Байдена взагалі заборонити імпорт китайських електромобілів. І президент Америки може знайти підстави для цього. Принаймні вже зараз на повному серйозі обговорюється питання національної безпеки, адже крім китайського смартфону, персональні дані так само, якщо не краще, може збирати високотехнологічний китайський електромобіль.
А якщо уявити, що він матиме скоро повний автопілот, то в разі ймовірного конфлікту між США та Китаєм, всі самокеровані китайські автомобілі не просто можуть вийти з ладу, а цілеспрямовано заподіяти шкоду власнику.
Сподіваємось, що до цього не дійде, але здається, що в сучасному світі реальністю може стати будь-який сценарій. Навіть найстрашніший.
Онлайн продажі автомобілів та поява цифрових дилерів. Світовий досвід
|