З причепами USAID автопарк «НІБУЛОНу» складає 131 машину із напівпричепом-зерновозом, які забезпечують середній обсяг перевезень у 16 млн тонно-кілометрів на місяць.
Очікується, що один причеп напрацьовуватиме до 140 тис. тонно-кілометрів на місяць, що дозволить оптимізувати економіку транспортування зерна, адже вартість перевезення збіжжя власним автотранспортом на 20% менша за використання послуг зовнішніх операторів.
Водночас поточна потреба «НІБУЛОНу» в перевезеннях автотранспортом із портів на Дніпрі до залізничних станцій становить 420 тис. тонно-кілометрів на місяць, а із портів Південного Бугу до новозбудованої філії «Бессарабська» – 23,5 млн. Відповідно існує потенціал до ще більшого здешевлення логістики. Нагадаємо, що до війни ціна логістики в Україні становила 20–25 $/т. На початку війни вона зросла до 150 $/т. Зараз завдяки зусиллям сил оборони із забезпечення роботи глибоководних портів Одеси та підтримці донорів вдалося стабілізувати ціну логістики на рівні близько 60 $/т.
На думку Михайла Різака, директора із взаємодії з органами влади «НІБУЛОНу», отримання від USAID нових причепів-зерновозів – це черговий крок до здешевлення логістики та збереження 592 робочих місць на заблокованих через вторгнення рф річкових портах на Дніпрі та Південному Бузі.
|