Вивчаючи досвід ліквідації останніх лісових пожеж, а також пожежні автоцистерни для гасіння екологічних систем інших виробників, в тому числі європейських, в "Пожмашині" дійшли висновку щодо того, як повинна виглядати сучасна пожежна автоцистерна для гасіння пожеж в екологічних системах, зокрема в лісі. Ось вона на фото. |
Серед основних вимог до такої техніки слід зазначити:
👉 Шасі, на якому базується автоцистерна, повинно бути повнопривідним.
👉 Колісна формула 4х4.1 з односкатними шинами на задніх колесах. Найкраще рішення для забезпечення високої прохідності та маневреності автоцистерни в умовах складного рельєфу або бездоріжжя.
👉 Габарити автоцистерни мають забезпечувати максимальну маневреність у лісових насадженнях.
👉 Повна допустима маса шасі повинна дозволяти перевезення 4–5 тонн вогнегасних речовин та необхідного пожежно-технічного озброєння. Перевезення більш ніж 5 тонн вогнегасних речовин недоцільне, адже це вимагатиме використання тривісного повнопривідного шасі з потужним двигуном. Використання такого шасі суперечитиме другій вимозі — зменшенню габаритів автоцистерни.
👉 Кліренс шасі повинен бути не меншим за 300 мм, оскільки пожежний автомобіль пересуватиметься бездоріжжям.
👉 Можливість подачі вогнегасних речовин у русі — обов’язкова умова, незалежно від напрямку руху (вперед або назад) та швидкості руху.
👉 Лафетний ствол, через який можна подавати вогнегасні речовини в русі, — обов’язковий елемент автоцистерни. Оптимальним місцем його розташування є передній бампер, а не дах кабіни, щоб не збільшувати загальні габарити машини та забезпечити ефективний контроль напрямку подачі вогнегасних речовин.,
👉 Для зручності гасіння, в деяких випадках, треба мати люк в кабіні і можливість подачі вогнегасних речовин пожежним через отвір в даху.
👉 Захист кабіни, дзеркал, фар, елементів освітлення є необхідним, адже під час руху лісом гілки можуть легко пошкодити ці дороговартісні елементи.
👉 Система зрошення колісних арок критично важлива, оскільки під час лісової пожежі екіпаж може зіткнутися з небезпечними ситуаціями. Така система дає шанс безпечно залишити зону пожежі.
👉 Пожежний насос є оптимальним рішенням для лісових автоцистерн середнього класу, оскільки він здатен одночасно забезпечувати подачу вогнегасних речовин як на ручні стволи, так і на лафетний ствол і, особливо, забезпечувати подачу вогнегасних речовин в русі. А це, в свою чергу, потребує одночасної подачі вогнегасних речовин об’ємом не менше 40 л/с та тиском на виході з насосу не менше 10 бар.
👉 Можливість мінімальної за часом заправки цистерни водою з доступного вододжерела, яка може ефективно виконуватись лише за умови використання пожежного насоса.
👉 Котушка рукавна з довжиною рукава не менше 30 м та з закріпленим стволом, яка дозволяє швидко почати гасіння пожежі без додаткових підготовчих робіт.
👉 Піноутворювач, а відповідно й вбудований пінобак, треба мати на автомобілі для ліквідації лісових пожеж, тому що іноді треба використовувати гасіння зі змотувачем.
👉 Лебідка — обов’язковий елемент не тільки для всюдихідного шасі, а й для будь-якого пожежного автомобіля. При цьому вона повинна забезпечити необхідне тягове зусилля для самовитягування (пропорційно-відповідне повній масі автоцистерни).
👉 Фара-шукач – через дим при лісових пожежах навіть в день видимість дуже обмежена, тому наявність додаткового освітлення точно не зайва.
👉 Пожежно-технічне оснащення, яке має бути обов’язково: мотопомпа для забору води з відкритих джерел та пожежогасіння, ранцеві вогнегасники, відпалючач, кірки, лопати, бензинова та звичайна пила тощо.
|