Які найбільш економічні автомобілі можна придбати в українських офіційних автосалонах
ринок автомобілів | Опубліковано - 2023-12-19 19:58:36 (2338 разів прочитано)
Цього разу AUTO-Consulting проаналізує ринок нових офіційних автомобілів з точки зору найбільш економічних варіантів, що споживають в змішаному циклі до 5 л/100 км. Обмежимось бюджетом в $30 тисяч (це біля 1 115 000 грн) і з’ясуємо, які найекономічніші авто можна придбати за ці гроші.
Звісно, маючи в кишені суму в $30 тисяч 20% обере електромобіль, якщо він хоче мати найбільш дешевий кілометр подорожі. Про це вже свідчить статистика AUTO-Consulting за листопад 2023 року. Але чи справді електромобіль такий безальтернативний? Насправді в зимовий час витрата енергії зростає і на швидкісних станціях особливо економити не вийде, та й чек буде наближатися до заправки авто з ГБО.
А які наразі найбільш економічні варіанти є на автомобільному ринку серед традиційних автівок з ДВЗ?
Насправді напрочуд економічних моделей на ринку досить немало, чверть сотні, причому в різних класах – від суб-компактних міських хетчбеків до мінівенів.
А-клас
Маленькі автомобілі не завжди дешеві та економічні, ми знайшли лише кілька: Fiat 500 Dolcevita та Hyundai i10. Обидва з малокубатурними трициліндровими двигунами потужністю 67-69 к.с. Корейський «малюк» витрачає 4,2 л/100 км проти 4,9 л/100 км у італійця не лише завдяки трохи меншому робочому об’єму, але й через те, що він має просту та надійну 5-ступінчасту “механіку”, тоді як Fiat 500 в даному випадку працює з роботизованою коробкою передач.
B-клас
Трохи більші хетчбеки теж не користуються особливою популярністю, навіть у закоренілих містян. Тим не менше, є винятки, наприклад досить помітна вулицях міст Toyota Yaris. Звичайний хетчбек вже не пропонується, а гібридний пропонує найкращу паливну економічність на ринку – 3,1 л/100 км в змішаному циклі руху! Щоправда й коштує цей автомобіль дорожче всіх в класі (майже 900 тисяч грн).
Одразу третину ціни можна зекономити, обравши Citroen C3 або Skoda Fabia, але які й споживати будуть на третину більше бензину – в середньому біля 4,7 л/100 км.
Дуже вдалим варіантом виглядає неординарний Suzuki Ignis з гібридним приводом SHVS, який в парі з 6-ступінчастою “механікою” забезпечує економічність в 4,1 л/100 км та коштує від 636 000 грн. Версія з варіатором потребує на стакан більше палива але головне, що вона є!
С-клас
В цьому класі балом править концерн Stellantis. З різними моделями але з єдиним та неповторним турбодизелем 1.5 BlueHDi (130 к.с., 300 Нм), що працюю в парі з економічним 8-ступінчастим “автоматом”. Така силова установка стоїть під капотом Citroen C4, Opel Astra, Peugeot 308 та DS 3.
Всі вони відрізняються дизайном кузова та інтер’єра й навіть поведінкою на дорозі, але всі здатні забезпечити власнику досить пристойну паливну економічність, яка варіюється від 3,8 л/100 у С4 до 4,4 л/100 км у 308. Різниця залежить не лише від маси конкретного автомобіля та його оснащення, але й від налаштувань того ж “автомата”, адже Peugeot наразі позиціонується більш спортивним ніж Citroen брендом.
До речі, в наші умови вписався й бензиновий Citroen C4 1.2 PureTech (100 к.с.), який в базовій версії з 6-ступінчастою “механікою” витрачає на літр більше дизельного аналога (4,9 л/100 км), але й коштує значно менше – на 114 200 грн.
Цікавим варіантом в цьому класі є “м’який” гібридний хетчбек Seat Leon 1.5 eTSI (150 к.с.) з DSG за 1 021 850 грн, який здатен витрачати на 100 км лише 4,7 л бензину. А його універсальний варіант Sportstourer виявився в конфігураторі навіть дешевшим на 17 055 грн за свого менш практичного побратима. І це єдиний настільки економічний (принаймні за офіційними ТТХ) універсал, що можна придбати менш ніж за $30 тисяч у офіційного українського дилера!
В принципі, вибір седанів теж обмежений єдиною моделлю, хоча й під двома брендами – це дизельні Peugeot 301 та Citroen C-Elysee з надійним 1.6 HDi (92 к.с., 230 Нм), що так популярні серед таксистів, адже дійсно напрочуд економні: середня витрата палива складає 4,3 л/100 км, та досить доступні з салону (від 632 800 грн).
Сімейні авто
Ось справжні королі практичності, адже хто ще зможе перевезти сімох на 100 кілометрів, витративши на це менше п’яти літрів! І такі варіанти є, причому одразу декілька. Хоча знову ж таки, під шкірою Peugeot Rifter, Opel Combo Life та Citroen Berlingo ховається єдина платформа концерну Stellantis з вдалим турбодизелем 1.5 BlueHDi.
Він особливо паливно-економічний в своїй початковій 100-сильній версії, що дозволяє простеньким мінівенам з механічною коробкою пепредач розраховувати навіть на 4,2 л/100 км. Звісно, більш потужна 130-сильна версія не така економна, та й краще укомплектовані модифікації, з повженою базою та третім рядом крісел, будуть важчими і менш економними. Але всі рівно все ще здатними на рекорди економічності.
З конкурентів триєдиного мінівену від Stellantis варто відзначити Ford Courier Transit 1.5 TDCi (75 к.с.), але він пропонується дилерами Winner лише як фургон. А також сімейний Renault Express 1.5 dCi (95 к.с.) за 785 000 грн.
Кросовери
Найбільш популярний автомобільний сегмент пропонує п’ять варіантів найбільш економних моделей. Звісно, якщо седан Citroen C4 X вважати кросовером, хоча з тим, що ця машина на стиці жанрів ніхто сперечатись не стане. З турбодизелем 1.5 BlueHDi та “автоматом” він витрачає 4,8 л/100, що на літр більше ніж у його більш “цивільного” побратима С4 з таким же двигуном.
Більш просторий Opel Grandland 1.5 BHDi 130 за акційною ціною вартує 1 007 900 грн, що досить вигідно на фоні дорожчих конкурентів, особливо враховуючи настільки ефективний двигун (середня витрата дизпалива складає 4,2 л/100 км).
Хоча справжнім рекордсменом з економічності серед кросоверів є Toyota Yaris Cross Hybrid, якій достатньо лише 3,8 л/100 км.
А ось справжнім кросовером, який навіть з переднім приводом багато на що здатен поза дорогами, є Renault Duster 1.5 dCi (110 к.с., 240 Нм). Переверний багатьма роками та моделями турбодизель має вдосталь крутного моменту, щоб долати важкі дорожні умови, а на гарних під час рівномірного руху він здатний на чудеса економічності. Та й коштує Duster традиційно недорого, навіть в дизельній конфігурації – від 753 600 грн.
Як бачимо, електромобіль далеко не єдина альтернатива для тих, хто хоче їздити економічно. Особливо якщо доводиться їздити часто та на великі відстані.
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.