Чому Apple закрила автомобільний проект?: Авто новини від AUTO-Consulting - Apple

Интернет-ресурс информационно-аналитической группы AUTO-Consulting  
Новини CARS TRUCKS BUSES ЗНИЖКИ % Статистика офіційний Ford Mustang Mach-E
Пошук по новинам

Розширений пошук
Розділи
Головна
Новини
 Ринок автомобілів
 Акції в автосалонах
 Тест-драйви
 Статистика автопродажів
 Ринок автобусів
 Ринок вантажівок
 Військова техніка
 Виробництво автомобілів
 Законодавство
 Автобізнес LIFE
 Дилерська мережа
 Кредити/лізинг/страхування
 Автохімія
 Сільгосптехніка
 Авто-електроніка
 Ринок запчастин
 Ринок шин
 Мототехніка
 Поради власникам авто
Розмитнення авто
Підписка на новини


• Новини по темі: Apple
• Чому Apple закрила автомобільний проект?
• Apple остаточно відмовляється від випуску автомобілів
• Коли Apple може представити свій автомобіль і яким він буде?
• Чому General Motors відмовляється від Apple CarPlay та Android Auto
• Volvo не збирається відмовлятись від Apple CarPlay
• Apple серьезно занялась разработкой своего электромобиля и наняла инженера из Porsche
• HAVAL H6 теперь доступен с интерфейсом Android Auto и Apple Carplay
• BMW отменила абонплату за доступ к Apple CarPlay в своих авто
• За поддержку Apple CarPlay в авто могут брать абонплату
• Беспилотныйц автомобиль от Apple активно тестируют
Ще по Apple...
Новини від AUTO-Consulting
Всі новини по темі - світ

Чому Apple закрила автомобільний проект?

ринок автомобілів | Опубліковано - 2024-03-19 08:58:02 (978 разів прочитано)
Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple
Автомобіля Apple ніколи не існувало, і тепер вже ніколи не буде – офіційно. Через десять років після початку роботи над автомобілем Apple здалася. У компанії були неймовірні ідеї щодо майбутнього транспортного засобу, вона навіть залучила людей з Porsche, Lamborghini, Audi, адже він мав бути таким же революційним, як iPhone в світі телефонів. І автовиробники дійсно були налякані, адже добре пам’ятали, як iPhone знищив такі великі компанії, як Nokia та Motorola. Але зараз Apple повністю відмовилася від розробки власного автомобіля і це, насправді, дуже важливий сигнал. AUTO-Consulting розбирався у причинах цього рішення.
Що, якби Apple зробила те ж саме з автомобільною промисловістю? В компанії справді відчували впевненість потіснити General Motors. І вони мали амбіції зробити кращу Tesla – щось таке, чого раніше ніхто не робив.

Apple остаточно відмовляється від випуску автомобілів

Це історія про грандіозні плани винаходу нового типу автомобіля зруйновані стратегічними помилками. Зліт, падіння, підйом, а потім смерть того, що мало кодову назву "Project Titan". Тільки раз Тім Кук обмовився про автомобіль Apple – в інтерв’ю журналісту Bloomberg в 2017 році. Адже в компанії не говорять про нові продукти, допоки вони не будуть готові. Тому ніхто й ніколи з офіційних осіб Apple публічно не зізнавався, що працює над автомобілем.

Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple

Три революційні іноваціії в автомобільному світі
Тім Кук тоді розповів про три інновації, які перевернуть автомобільну індустрію догори дригом.

Електромобілі. Якщо ви їздили на повністю електричному автомобілі, це справді дивовижний досвід.

Спільне володіння або каршеринг. Його в світі популяризували Uber та Lyft.

Безпілотні автомобілі.



В Apple найбільше були зосереджені на автономних системах. Очевидно, що одна з цілей автономних систем - це безпілотні автомобілі.

Кожна з цих технологій, здається, давала можливість перевернути автомобільну індустрію вартістю два трильйони доларів. Бізнес модель автомобіля спочатку мала наступне обґрунтування: Apple зробить автомобіль, який розглядався як апаратне забезпечення, який потім стане платформою для надання послуг та досвіду. Тож у цьому відношенні автомобіль слідував загальній стратегії Apple. Але давайте повернемось назад у 2014 рік, коли все почалося, за три роки до того інтерв'ю з Куком.

Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple

Витоки проекту Titan
Початок проекту автомобіля Apple насправді був пов'язаний з тим, що компанія вивчала, чи варто їй купувати Tesla.



Врешті-решт, вони не стали цього робити, а вирішили спочатку вивчити, що потрібно для того, щоб створити власний автомобіль. Вони залучили до цього деякі з найяскравіших умів компанії. Підрозділ апаратного забезпечення отримав мільярди доларів фінансування, щоб найняти всіх, хто був йому потрібен всередині Apple або за її межами.

Потім найняли людей з Porsche, Lamborghini, Audi, кого завгодно, аби ті прийшли й створили автомобіль. У Джоні Айва, тодішнього керівника відділу дизайну Apple, виникла ідея відтворити класичний Volkswagen T-1, дизайном якого він захоплювався з дитинства.

Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple

Але ідея полягала не в тому, щоб створити автомобіль для людей, які люблять автомобілі, а в тому, щоб створити концепт майбутнього автомобіля. Ідей було маса. Розглядали можливість продавати машину тільки в білому кольорі. Аби не було ні керма, ні сидінь, а пасажири взаємодіяли б з авто за допомогою сенсорних екранів та Siri. Однак, незважаючи на всі ці грандіозні плани, проект незабаром починає стикатися з проблемами, і виникає плутанина щодо пріоритетності – конкурувати з Tesla в галузі електромобілів чи з Google, яка робила великий прогрес в галузі безпілотних автомобілів?

До 2016 року у керівництві Apple було багато розбіжностей. Були труднощі з пошуком способу виробництва автомобіля. Були побоювання щодо прибутку. І тут з'являється Боб Менсфілд, напівпенсіонер, який створював успішні продукти, наприклад, MacBook Air. Це перша з багатьох змін у керівництві, які торкнулися проекту, і вона потягне за собою звільнення сотень інженерів. Менсфілд скаже їм, що замість того, щоб будувати автомобіль, Apple зосередиться на розробці найсучасніших безпілотних технологій.

П'ятий рівень автономії
З одного боку в Apple говорили про партнерство з Tesla, Mercedes-Benz чи BMW, що також дало їм можливість пізніше повернутися до створення власного автомобіля.

З іншого боку, Apple також інвестує в Didi, китайський аналог Uber. Тож одного дня вона може впровадити свою технологію самокерованого водіння в сервіс спільного використання поїздок Didi. В 2017 році на дорогах Каліфорнії з’являються тестові автомобілі Lexus, оснащені безпілотною технологією Apple, але Uber і Tesla змінюють ситуацію.

Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple

Перенесемося до 2019 року: Uber виходить на біржу, і це велике розчарування для Apple, адже з'ясовується, що спільне використання автомобілів не має перспективи отримання прибутків, до яких звикли в Apple.

Тож один з трьох стовпів Кука – каршеринг – втрачає свою революційну “фішку”. В той же час Tesla менш ніж за два роки перетворилася з компанії, яку оцінювали в $50 мільярдів на компанію з трильйонною вартістю.

Електромобілі раптом здаються більш привабливими. Ранній успіх Tesla змусив людей повірити, що в автомобільній індустрії є можливість працювати з більшою маржею. Це додало Apple впевненості, щоб зробити черговий поворот.

Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple

Приблизно в цей час Даг Філд, керівник Tesla, який розробив Model 3 і очолив автомобільний проект Apple у 2017 році, скликає нараду, щоб продемонструвати досягнення.

Apple має секретний випробувальний центр площею в кілька сотень акрів у самому серці пустелі Арізони за межами Фенікса. Вони зібрали групу високопосадовців з автомобільної команди Apple разом з Тімом Куком та іншими.

За словами присутніх, Кук був вражений побаченим, і сказав, що нарешті повністю віддасться проекту. Apple побудує електромобіль, який матиме повністю безпілотну технологію. Але навіть це рішення триває недовго.

Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple

У 2021 році Філд переходить до Ford, а його замінює Кевін Лінч, давній менеджер Apple, який працював над годинником Apple Watch.

Розчарування від безпілотних автомобілів
Стає зрозуміло, що до безпілотних автомобілів ще далеко, можливо, навіть десятиліття чи більше. Тож доводиться відкинути ще один стовп та відкласти технологію безпілотного водіння. Що ж тоді лишається, найменш амбітна ціль – зробити електромобіль, який конкуруватиме з Tesla.

Але до 2023 року світ змінюється. Штучний інтелект починає поглинати технологічну індустрію. І після ранніх успіхів Tesla електромобілі стикаються з перевіркою на міцність.

У листопаді 2022 року вийшов ChatGPT. Поки світ божеволіє від штучного інтелекту, Google має власний великий підрозділ ШІ, а Microsoft є найбільшим інвестором у Open AI.

Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple

І хоча “під капотом” продуктів Apple є безліч інновацій у сфері ШІ, все ще незрозуміло, якою буде велика генеративна гра Тіма Кука у сфері ШІ. Очевидно, що Apple доведеться наздоганяти, особливо докласти зусиль в модернізації інтерфейсу між споживачем та генеративним двигуном ШІ, адже такі продукти як Copilot вже далеко просунулись.

В той же час ринок електромобілів починає втрачати привабливість, зростання продажів сповільнюється з декількох причин. Електромобілі все ще дорогі, а високі відсоткові ставки роблять їх менш доступними.

Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple

Перше покоління електромобілів зараз потрапляє на ринок секонд-хенду, і вони й близько не утримують свою вартість так само добре, як автомобілі з ДВЗ. Відомі автовиробники починають випускати свої моделі електромобілів, а це означає, що конкуренція стає жорсткішою, а прибутки нижчими.

Однією з особливостей успіху Apple є те, що на апаратному рівні вони мають загалом від 25 до 30% маржі. В автомобілебудівній сфері такі прибутки просто неможливі (за рідкими винятками штучних ексклюзивів).

Остаточне переосмислення
Все вищеописане призводить до остаточного переосмислення “Project Titan” в Apple. Три мегатренди, які Кук виділив у 2017 році, втратили свою привабливість. Самокероване водіння не стане актуальним найближчим часом. Поїздки на попутках – не найкращий бізнес, а електромобілі не зможуть приносити ті прибутки, на які розраховують акціонери Apple.

Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple

З іншого боку, у Apple є окрема команда ШІ, яка намагається наздогнати Open AI та Microsoft і Google у створенні генеративного ШІ. Тож Тім Кук прийняв важливе рішення. 26 лютого, після того, як більшість людей пішли з роботи, автомобільна команда отримала електронного листа з оголошенням про загальну нараду наступного дня.

О 10 ранку наступного дня всі зібралися в конференц-залах, сіли за свої робочі місця і включили відеозвернення. Це була 12-хвилинна презентація. Вона була досить лаконічною: – Дякуємо вам за всі ваші зусилля. Ми негайно згортаємо "Project Titan". Автомобіль Apple мертвий.

Ті, хто працює над технологією безпілотного водіння, приєднаються до основної групи штучного інтелекту Apple. Решта мають знайти нову роботу всередині або за межами компанії. Перепрофілювання людей, які працювали над Project Titan, в ШІ має сенс з огляду на можливості, які відкриваються в цій галузі, яка вже змінює світ.



Це вирішує багато проблем для Apple. Вона отримує групу найкращих умів у галузі ШІ, які працюють над своїми основними цілями, і може перерозподілити мільярди доларів на рік, які вона витрачала на автомобіль – на розробку ШІ. Ця технологія може мати вирішальне значення для майбутнього успіху iPhone, пристрою, який досі приносить більшу частину доходів компанії Apple.

Після років стрімкого зростання Apple намагається збільшити свої доходи. Без автомобіля інвестори задаються питанням, звідки візьметься наступний етап зростання. Дехто вважає, що це може статися завдяки шолому доповненої реальності Vision Pro. Проблема в тому, що якщо цей пристрій досягне всього, чого хоче Apple протягом наступних кількох років, він може замінити iPhone. І це те, що має реальний потенціал у найближчі півтора десятиліття замінити ваш iPhone, стати майбутнім цього продукту.

Але Apple потребує додаткового доходу. Їй потрібні абсолютно нові категорії продуктів, які не відбиратимуть “хліб” в інших. І оскільки автовиробники починають сумніватися в тому, наскільки прибутковим може бути ринок електромобілів, той факт, що Apple здалася, навряд чи позитивно вплине на імідж компанії в сфері розробки ШІ.

Чому Apple закрила автомобільний проект? - Apple

Висновок
Стратегічно Apple вчинила вірно, відмовившись від планів заходити в нову для себе індустрію. Та й втратила не багато, адже $10 млрд для неї – невеликі гроші. А напрацювання та досвід інженерів в будь-якому разі нікуди не дінуться.

Google додає штучний інтелект в Android Auto

FaceBook     Twitter     email     Telegram   Підпишись на канал в Telegram


Підпишись на новини на пошту
Новини по темі - світ Всі новини по темі ринок автомобілів


Цікаве по темі...
• Стало відомо, хто ще став регулярно їздити на російському лімузині Aurus
• PEUGEOT представляє новий 7-ми місний кросовер Peugeot 5008
• Більше 50% замовників автомобіля Xiaomi вже відмінили заказ
• Українські військові отримали одну з найбільших партій пікапів
• В Україні стартують продажі пікапу нового покоління JAC T9
• В Україні стартують продажі доступного електрокара
• Який зараз рівень дефіциту кадрів на автомобільному ринку. Які спеціальності найзатребуваніші
• Новий PEUGEOT Е-3008 отримав нагороду за видатний дизайн Red Dot Award 2024
• В Україні стартували продажі та набирає популярності кросовер JAC JS6
• OPEL Astra визнано «Легковим автомобілем року в Україні 2024»
• Представлений новий Nissan Qashqai. Що змінилось?
• DAF провів зліт шанувальників ретро вантажівок
• Новий Jeep Avenger вже скоро буде доступний в Україні. Оголошено версії та комплектації
• Toyota представила нове покоління 4Runner
• Яким буде новий Audi Q6 E-Tron
Головні новини
• На електромобілі до Львова за 5 годин. Чи це реально?
• США замовить зброю у українського ВПК на $1,6 млрд.
• Через Дію вже переоформили 55000 транспорту
• АЛЬФАТЕКС пропонує широкий модельний ряд сміттєвозів обсягом від 6 до 23 куб. м
• Genesis представила другий "заряджений" електрокар з ім`ям Magma
• ZF представить електричну вісь для нового покоління електробусів
• Вогневі групи отримали ще 12 нових пікапів
• Mazda показала електричного наступника свого найпопулярнішого седану
• MINI представляє новий повністю електричний MINI Aceman
• Nissan готує одразу чотири новинки
• Volkswagen натякнув, яким буде наступне покоління електричних кросоверів ID
• Національний банк України знизив облікову ставку. Що це дасть для авторинку
• В Україні доступні автомобілі Jeep Compass 2024 в нових комплектаціях
• Зенітники на Gepard отримали партію пікапів
• В Україні стартували продажі міні-екскаваторів Yanmar
• З України вивезли колекцію рідкісних автомобілів, які потрапили до музею фсб
• Україна отримає одразу 1000 HMMWV в пакеті допомоги від США
• Lamborghini представила 800-сильний кросовер і перевершила конкурентів
• 44 артилерійська бригада показала з якою технікою зараз воює
• ВААІД запустила добровільну сертифікацію СТО
Всі новини...

Авто- мото- музеї та колекції України
«Фаетон» Запорожжя
«Ретро Гараж» Львів
«Винтаж Гаражъ» Дніпро
«Машини часу» Дніпро
Музей КПІ Київ
Harley-Davidson Kyiv
«Мотомір» Камєнскоє
Ретромотомузей Львів
Zastava Умань
Мотоколекція OldCarService Київ
Гараж Януковича
Мотоколекція Берегово
Ретро музей Карлівка
Колекція Львівських мопедів
100 екземплярів за 100 років

Заводи, де виробляють
Ваші машини
Український авторинок за 100 років
ЗАЗ 2009 р., Як роблять ZAZ Forza 2011 р., ЗАЗ 2017 р.
Богдан (Черкасы), 2009, 2013, 2019 рік
Богдан JAC, Богдан-МАЗ
АвтоВАЗ
ЛуАЗ, ЛуАЗ 2016
Черкаський Автобус 2003, 2016 рік
КрАСЗ
Що залишилося від ЛАЗу
Що залишилося від КМЗ
Що залишилося від ХВЗ
Що залишилося від ЛМЗ
Єврокар
ЧАЗ
Часов-Яр
Історія КМЗ
Завод ім. Малишева
Київський БТЗ
Перший український автозавод
Велосипеди України
Audi
Jaguar Land Rover China
Peugeot
Porsche
Volvo
FSO
KIA Slovakia KIA Russia KIA Korea
Lamborghini
MG
BYD
Chery, Chery 2016
Geely, Emgrand EC8, Emgrand GC9
Great-Wall, 2012 рік
FORD Otosan
MAN & Neoplan Туреччина
IVECO
MAN
Scania Сідертельє
ГАЗ, ГАЗ 2010
УАЗ

Лічильники


SHALB  
Secured  




Купить машину на автопродаже? Автобазар Украины.

Популярні новини
• Українське підприємство створило власну версію пікапу, з урахуванням досвіду на фронті
• Більше жодних БелАЗів. В Україні кар'єрний самоскид проїхав 1,5 млн км і продовжує працювати
• Як в Україну везуть величезний трансформатор для ТЕС
• На Львівщині знайшли старовинний мотоцикл, який більше 80 років пролежав у землі
• З України вивезли колекцію рідкісних автомобілів, які потрапили до музею фсб
• Стало відомо, хто ще став регулярно їздити на російському лімузині Aurus
• Франція пріоритетно відправлятиме в Україну БТР VAB та САУ Caesar
• 44 артилерійська бригада показала з якою технікою зараз воює
• Хто став новим власником ЛАЗу і що тепер буде з підприємством?
• Стало відомо, хто буде постачати Києву велику партію нових автобусів
• Українське ППО підсилили КАЗами на шасі ISUZU
• Україна отримає одразу 1000 HMMWV в пакеті допомоги від США
• Більше 50% замовників автомобіля Xiaomi вже відмінили заказ
• Volvo показала, навіщо потрібні найпотужніші тягачі FH780
• Недооцінений: тест-драйв Citroen C5 Aircross
Акції у дилерів...
• Власники Mitsubishi зможуть вигідно обслужити кондиціонер
• Акцію від Opet для СТО, Автомагазинів та Підприємств з власним парком техніки продовжено до 30.04.24 р.
• Ціни, в які можна закохатися! Спеціальні ціни на усі автомобілі SEAT 2023 р.в. на складі в Україні
• На останні моделі Volkswagen Caddy 2023 року діє спеціальна цінова пропозиція
• На Mitsubishi Eclipse Cross 2023 року виробництва діє вигода до 129 000 грн.*
• В Євромоторс у Хмельницькому діє цілий ряд акційних пропозицій на нові та вживані автомобілі
• Автобезпека світового рівня Vodafone Guardian тепер доступна за 0 грн.
• BMW 3 серії доступні в Україні по ціні від 1 500 000 грн.
• На автомобілі CUPRA на складі в Україні діють спеціальні ціни
• На броньовані автомобілі BMW Х5 М50i VR6 діє спеціальна пропозиція
• В автосалонах GM GROUP діють вигідні умови по підготовці авто після зими
• Кросовер Opel Grandland — в наявності в Україні зі знижкою 40 000 грн.
• В Україні стартувала сервісна акція на Renault «Обслуговування підвіски з вигодою до 25%»
• На автомобілі SEAT 2023 року діють спеціальні ціни
• У дилерів Volkswagen доступна партія кросоверів VW T-Roc за спеціальними цінами
Авто історія
Історія АвтоЗАЗа
Історія Богдан/ЛуАЗ
Історія Черкаський автобус
Історія КМЗ / КМЗ 75 років
Музей Audi
Історія NSU
Музей BMW
Музей Citroen
Історія Citroen
Музей DAF
Музей Ferrari
Музей Fiat
Музей MG
Музей Peugeot
Історія Dangel 4x4
Історія Jeep
Музей Porsche
Музей Volvo
Парк Ferrari World Park
ВАЗ-2101 "Копійка"
ВАЗ-2121 "Нива"/LADA 4x4
LADA Sport
ГАЗ-24 "Волга"
ЛуАЗ-969
ЗАЗ-965
Перший український мотоцикл
Найперша мотоколяска К-1В
Перший київський мотоцикл К-1Б
Всі модели ЛМЗ
Історія Mini
Музей в Брюселі
Музей в Турині
Музей в Пекині
Музей в Шанхаї
Гараж Князя Монако
Авто королів XX сторіччя
Гараж Януковича
Китайський автопром
Турецький автопром
Корейський автопром
Авто II світової війни
Автівки Великої Перемоги
Авто Ленд-ліза
Лімузини російських вождів
Київський тролейбус
Київський автобус
Перші українські тролейбуси
Київський швидкісний трамвай
НТУ - 75 років
Перші авто та автоСМІ в Україні
ТОП10+ найстаріших автомобілів в Україні
Автономера Київа за 116 років
Статистика українського авторинку за 100 років
Скільки авто було продано в Незалежній Україні

Великі особистості Андре Сітроєн, Джорджетто Джуджаро, Луїджи Колані, Фердинанд Порше, Марчелло Гандіні, Mr. Dream Car Олексій Сахновський, Свємпа, київлянин Володимир Вєклич, Філіп Прибилой Д4
 
Зв'язок
Тел.: +38 063 233 43 31
Пишіть нам >>>
Зробити стартовою | У вибране
Експорт новин |
Реклама на сайті
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.