Зазначається, що п'ять найбільших українських мереж АЗК знизили імпорт бензину на 32,6 тисячі тонн, до 40,4 тисячі тонн. Інші компанії придбали 44,8 тисячі тонн палива, це на 18,2 тисячі тонн менше проти показника у лютому.
Зокрема, найбільше скорочення — близько 72% — припадає на грецьких та румунських постачальників, які у лютому забезпечили постачання майже 60% українського імпорту.
Експерти пов'язують це з надлишком запасів у мережах АЗС та зниженням попиту. Зменшення обсягів купівлі бензин з боку українських компаній спричинило зниження премій у західних трейдерів.
Так, націнка на пальне, що продається зі східних терміналів Польщі, впала з 125-135 доларів за тонну до 90-95-ти. При цьому на українському внутрішньому ринку реалізація бензинів залишається високоприбутковою. Зокрема, у першій половині квітня націнка трималась на рівні 10 грн/л.
Варто зауважити, що в очікуванні введення ембарго на російські нафтопродукти та на тлі зростання споживання через енергокризу в січні 2023 року українські компанії імпортували рекордні 202,6 тис. тонн бензину. Проте наприкінці зими попит на паливо в Україні впав, а проблем із постачанням так і не виникло, що теж вплинуло на зниження імпорту в лютому на 33%.
В Україні падає споживання дизельного пального
|