Ford та General Motors повідомили, що будуть використовувати Північноамериканський стандарт зарядки (NACS), який також відомий, як стандарт Tesla. Фактично це означає, що обидва потужних виробника припинили війну стандартів. Це дасть змогу не тільки використовувати їх автомобілям мережу електрозарядок Tesla, яка вже повідомила, що відкриває доступ іншим авто до власної мережі, але й змусить інших виробників переходити на стандарт зарядки (NACS).
Зрозуміло, що під таким шаленним тиском першим не зміг встояти концерн Stellantis. Було б дивно, якщо у США Tesla, Ford та General Motors перейшли на північноамериканський стандарт зарядки (NACS), а Chrysler та Ram залишилися на іншому стандарті. Тому перехід Stellantis на NACS - це цілком логічний крок. Інше питання, чи потягне це використання цього стандарту й у Європі. Нагадаємо, що Stellantis - міжнародна автомобільна корпорація, яка включає наступні бренди: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram та Vauxhall. Її перехід на інший стандарт у Європі значно би змінив ситуацію на ринку. Але у Європі діє інший стандарт, який автовиробники намагаються розвивати.
Що буде з Україною?
Та ситуація, яка склалася на українському ринку, є трохи іншою. Зараз до України масово імпортуються електромобілі з Китаю, які мають зовсім інший тип порту - GB/T.
У той же час постачання електромобілів з ринку США останніми роками знизилося.
як не дивно, але загалом по Україні превалюють застарілі стандарти Type 1 (J1772) та CHAdeMO;
в західних регіонах більш поширений європейський стандарт, а в східних областях, навпаки, американський;
китайський стандарт GB/T швидко поширюється всією Україною та в деяких регіонах.
В Одеському регіоні, наприклад, вже наздогнали європейський CCS2. А от зарядних станцій GB/T, там явно не вистачає: там є всього лише одна станція швидкої зарядки для китайських електромобілів.
Більш детально про стан українського парку електромобілів
|