Вдалося знайти самий рідкісний та важливий мотоцикл Київського мотозаводу - М-53
Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2022-11-06 08:52:17 (10733 разів прочитано)
Сьогодні AUTO-Consulting розкаже про найзагадковішу та найзначущу модель Київського мотозаводу - 500-кубовий М-53. Цей мотоцикл було розроблено колективом конструкторів КМЗ під керівництвом М. А. Позднякова у середині 50-х і саме на цій моделі демонструвався різкий відхід від концепції М-72.
Нагадаємо, що виробництво важких мотоциклів М-72 у Києві з'являється у 1952 році. Фактично до КМЗ було перенесено підприємство ГМЗ з міста Горький (Нижній Новогород), де М-72 вироблявся протягном усієї Другої світової війни. Таким чином, кияни отримало вже готову конструкцію мотоцикла і обладнання для його виготовлення. Приїхали до Києва і майже 100 працівників з Горького, щоб налагоджувати виробництво важких мотоциклів.
Але вже у середині 50-х у Києві силами власного конструкторського бюро під керівництвом М.А. Позднякова створюють принципово нову модель 500-кубового мотоцикла, з якісно новими характеристиками, і революційними на той час технічними рішеннями.
Для приклада, якщо М-72 мав двигун 750 см3 і потужність 22 к.с., то у М-53 двигун видавав 28 к.с. з 500-кубів. Мотоцикл був значно легший (185 кг), мав швидкість 125 км\год. У його конструкції було запроваджено короткоричажну передню вилку, маятникову задню підвіску, комфортне сидіння та ще дуже багато іновацій на той час. Але...нажаль, М-53 так і залишився у вигляді експериментального мотоцикла, бо програму розробки 500-кубових мотоциклів тоді скасували.
Але пізніше ми побачимо більшість рішень з М-53 на інших серійних мотоциклах КМЗ. Спочатку на М72Н, потім на К-750 та К-650. Отже цей досвід не пройшов даремно. Крім того, саме після М-53, київські мотоцикли з опозитним двигуном почали значно відрізнятися від тих, що виробляли у Ірбіті.
Нещодавно, каналу Oleg AC вдалося відшукати повністю оригінальний екземпляр КМЗ М-53. Дивіться, яким був цей надважливий мотоцикл на цьому відео:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.