Останні приміщення колишнього Львівського мотозаводу намагаються продати
Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2024-01-06 14:06:47 (3829 разів прочитано)
Схоже, що зовсім скоро від колишнього Львівського мотозаводу не залишиться навіть будівель. На бувший теріторії підприємства йде активна забудова, а залишки приміщень по вул. Городоцькій, 174 намагаються продати. Так, у мережі повно повідомлень про продаж приміщень адмінбудівель та колишніх цехів мотозаводу, то ж зовсім скоро це місце перетвориться з промислової на житлово-офісну забудову.
Нагадаємо, що на вул. Городоцькій у 1946 році заснували Львівський велосипедний завод, який виник на базі Lwowski zakład Metal. У перше десятиліття Львівський велозавод виготовляв велосипеди за німецькими зразками, використовуючи комплектуючі, які отримував у якості репарацій від Німеччини та з Харківського велозаводу (ХВЗ). Всього, до початку виробництва мопедів, на ЛВЗ виготовили майже 500 тис. велосипедів.
У 1958 році доля велозаводу повністю змінилася. Завдяки винаходу компактного та надійного велосипедного двигуна Д-4, майстом з Харкова Пилипом Прибулим, у СРСР вирішують розгорнути цілу галузь по виробництву мотовелосипедів. І одним з підприємств, де започатковують виробництво мотовелосипедів стає саме Львівський велозавод. Підприємство у червні 1958 року переходить на виробництво моделі В-902, яка комплектується двигуном Д-4. У 1966 році у Львові починають виробляти ще й двошвидкісні мопеди МП-043 на додаток до мотовелосипедів. Згодомі підприємство отримує назву Львівський мотозавод (ЛМЗ).
У 70-і роки починається виробництво мопедів під брендом "Верховина", які експортуються у десятки країн. ЛМЗ щорічно виготовляє майже 150-180 тис. мопедів. У 1982 році завод переходить на новий бренд "Карпати", також повертається і до випуску велосипедів.
В 90-і роки Львівський мотозавод значно втрачає у обсягах виробництва, починаються перебої з постачанням двигунів, що в кінці кінців призводить до падіння якості і повної зупинки. Останній мокік Львівський мотозавод випустив у 1997 році і збанкрутував. За весь час тут було виготовлено більше 4 млн. мопедів та мотовелосипедів, та близько 1 млн велосипедів. Це дуже значні цифри, навіть чеська Jawa виготовила менше.
З того часу підприємство вже не виробляло мототехніку, а приміщення використовували різного роду орендарі. Поступово, частини теріторіЇ колишнього мотозаводу переходили до нових власників, які мали свій погляд на розвиток тих приміщень. Фактично, Львівський мотозавод, який був одним з потужніх підприємств свого часу, розтанув і перетворився на привабливу теріторію під забудову. Цей процес завершується саме зараз. Але навіть коли завод остаточно зникне, поки існує пам'ять про львівські мопеди - існує і ЛМЗ.
Як виглядали всі мопеди Львівського мотозаводу - дивіться у цьому відео:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.