Як думка споживачів вплинула на продукцію Львівського мотозаводу. Історичний приклад
Автобізнес LIFE | Опубліковано - 2023-05-20 17:26:26 (3444 разів прочитано)
За часів СРСР та в епоху дефіциту думка споживачів взагалі не цікавила виробників. План виробництва їм формували у Москві у профільному міністерстві та спускали для виконання. Головним був показник кількості виготовленної продукції та виручки - все інше було другорядним. В епоху дефіциту куплять все і будь-якої якості. Але в історії Львівського мотозаводу був період, коли підприємство власними силами проводило маркетингові дослідження і вивчало думку своїх споживачів. Про це розповіли на Youtube-каналі Oleg AC.
Доказом того, що на ЛМЗ досліджували власних споживачів та навіть створили окремий відділ - є ця публікація у газеті "Труд" за 8 травня 1973 року.
В ній розповідається, що завдяки дослідженням, підприємству вдалося подолати кризу непопулярності мопедів МП-045\ МП-046 та втілити деякі побажання клієнтів у новому мопеді ЛМЗ МП-048 "Верховина-3".
Крім того, Львівський мотозавод створив і власний бренд "Верховина" для позначення своїх мопедів, щоб відрізнятися від іншої продукції.
Але головні висновки досліджень були втілені вже на наступних поколіннях мопедів "Верховина-4". Згодом, ЛМЗ ще не раз буде досліджувати аудіторію користувачів мопедів і своєчасно побачить стрімку зміну вікової структури аудіторії. Так, за вказівками маркетологів, ЛМЗ створить одразу три модифікації мокіка "Верховина-6": базову, молодіжну "Верховина-6 Спорт" та утілітарну "Верховина-6 Турист". Вони були орієнтовані на різні верстви споживачів.
Це дало надзвичайний ефект, бо саме "Верховина-6" стала найбільш вдалим мопедом за всі часи - її було продано у кількості більше 1 млн. екземплярів. Це - майже чверть від усіх мопедів Львівського мотозаводу за усі часи.
Більш детально про успішні моделі ЛМЗ - дивіться у цьому відео:
Роздрук, збереження, переклад іншою мовою або носій матеріалів, опублікованих у новинах AUTO-Consulting, допускаються лише для особистого використання. Інше використання матеріалів (зокрема, часткова чи повна публікація) допускається лише з дозволу ІАГ AUTO-Consulting. Використання матеріалів www.autoconsulting.com.ua допускається за наявності гіперпосилання на www.autoconsulting.com.ua.